یکشنبه , مهر ۲۹ ۱۳۹۷
صفحه نخست / سلامت و زیبایی / در روز ۵ تا ۶ وعده غذا بخورید !

در روز ۵ تا ۶ وعده غذا بخورید !

وعده غذایی : در یکی از بیمارستان های آمریکا آزمایشی انجام شد تا مشخص شود افراد به طور متوسط هر چند وقت یکبار به خوردن غذا تمایل پیدا

می کنند. افراد داوطلبی برای اینکار انتخاب شدند. ابتدا تمام ساعت ها جمع آوری شدند و این افراد هیچ دسترسی به ساعت نداشتند

تا بدانند ساعت چند است. سپس از آنها خواسته شد که هرگاه گرسنه شدند بروند و غذا بخورند.البته میزان این غذاها کم بود و طوری

تهیه شده بود که کالری خیلی زیادی نداشته باشد. پس از انجام آزمایش میانگین زمان مراجعه برای صرف غذا محاسبه شد.

پزشکان دریافتند که میانگین زمان مراجعه به غذا هر ۹۶ دقیقه یک بار است. این موضوع نشان می دهد که بدن انسان طوری ساخته

شده که در بازه های زمانی ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه نیاز به تغذیه مناسب دارد. بنابراین بهتر است در طول روز بیش از سه وعده غذا بخوریم و

البته حجم هر وعده را کاهش دهیم.

اگر بتوانیم وعده های کوچک غذایی در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوکالری و نه وعده های غذایی که یک بشقاب بزرگ از غذاهای چرب است

را بخوریم، هضم بخش عمده آن حدود ۲ تا ۲:۳۰ ساعت در بدن طول می کشد.

بهینه ترین حالت آن است که در روز همین معیار را رعایت شود یعنی در روز تقریبأ ۵ تا ۶ وعده غذایی غذا بخوریم و میزان انرژی هر وعده

را کمتر کنیم و تا حد ممکن بین این وعده ها چیزی نخوریم. اگر بین وعده ها مجددأ غذا بخوریم، سیستم هاضمه با مشکل مواجه

می شود، زیرا مواد جدیدی وارد بدن می شود و هضم غذای قبلی را سخت تر می سازد.

اگر ساعت ها غذا نخوریم، مثلأ ۶ ساعت هیچ چیزی نخوریم و بعد گرسنگی خود را با یک اشتباه بزرگتر- خوردن غذای بیش از حد

جبران کنیم، نه تنها به سلامتی خود آسیب می رسانیم بلکه احساس خستگی و ضعف می کنیم و عملکرد بدن کاهش می یابد.

بنابراین عادت های اشتباه غذایی معمولأ باعث می شود ما نتوانیم تمرکز کنیم و خلاقیتمان کمتر شود. به همین دلیل پس از شروع

یک کار سخت احساس خستگی می کنیم و نمی توانیم آن را ادامه دهیم.

نکته دیگر آنکه بدن انسان طوری طراحی شده که در ساعات اولیه روز به انرژی و کالری بیشتری نیاز دارد و در عصر و شب هنگام

به کالری خیلی کمتری نیاز دارد.

بنابراین اگر می خواهیم تناسب اندام بهتری داشته باشیم و عملکرد خودمان را افزایش دهیم، بهتر است در وعده های اولیه روز از مواد

مغذی تر و پر کالری تر استفاده کنیم و درساعات آخر شب از خوراکی های سبک تر بهره ببریم.

منبع : kamcalhealthyfood.com

همچنین ببینید

غذاهایی که به غلط آنها را سالم فرض می کنیم

فکر میکنیم اینها غذاهای سالم هستند به سختی می توان فقط غذاهای سالم مصرف کرد، اما معمولا می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *